Saturday, March 6, 2010

HOTEL DI SHAH ALAM

With no bad intention I'll come up with my own opinion alrite? One thing for sure I would like to tekan kan di sini semua pendapat ini adalah lahir dari fikiran dan anak tekak I pendapat orang lain tidak ditulis di sini. So terpulang kepada anda untuk percaya tau tidak. Okey? Another thing lain orang lain fikiranya so anda adalah bebas membuat pilihan masing masing.

How many hotel in Shah Alam? Tak banyak! Quality Hotel previously known as Holiday Inn Shah alam, Bluewave also known as Radisson and Convention Shah Alam, Hotel UiTM, INTEKMA Resort & Convention Centre Shah Alam, De Palma Inn, Carlton and there are few budget hotels one in Section 20, shop houses in front of Selangor Medical Centre, another in Laman Sri (totally new and CRAP!) also the one near tasik section 7 there but frankly I tak ingat namanya because Meg told me about it which I dont think I'll go there ever! why? takde reason cuma tak minat.



Bukan bukan Ini bukan bilik I.  Green? definitely bukan warna pilihan untuk bilik tidur hehe.  I mean not this green! na ah!  So welcome to Grand Bluewave Shah Alam. RM 200 + per nite including breakfast for two!. 

Warna yang kusam kan? or should I say old fashion? yeap more less mcm tu.  Hotel ni bukak tahun 1997! Masa tu I was 17 years old. Wah Wah apa lagi Karim ngan Temah sibuk amik culculator kira umur I ye? hahahhahaha whatever!

So masa tu Grand Bluewave was the most luxurios hotel in Shah Alam. Al-maklum baru bukak! Radisson rasanya US punya hotel chain. Tak kisah la dah lama pun kan? and I still ingat its first General Manager was a Canadian Mr Dougles MaCloud. Kecik kecik je orangnya cute! but OLD!

So right after SPM I terus kerja kat situew! Like I said hotel ini dulu memang mewah, cantik and vass! but? After 10 years? errrrrrrrrrr sincerely they need to refurbish segalanya!  Carpet dah kusam! Katil dah Kusam! Warna dinding dah outdated! Seriously I memang takkan menginap lagi kat sini kecuali okey kecuali emergency! - that's why I was there that night sebab Emergency!

The only thing that I can give credit ialah bathroom yang masih terjaga. Pelik? Bilik tak cantik tapi Bathroom terjaga? kalau hotel lain langsir kat bathtub tu sure dah berkeladak and bathtub itself sure dah ada kesan kesan calar or hitam hitam sikit kan? errrr nope It's clean and tidy.




Bilik Mandi yang bersih. hmmm Kerusi pasangan itew dari jauh nampak cantik tapi zoom dekat dah koyak koyak dah....buek malu hotel je...and buek guests rasa tak berbaloi bayar RM200 +. 




So who knows better than I do about Radisson or Grand Bluewave? Hello Room Service? Im calling from room **** and Im hungry. Okey puan nak order makanan apa? ****** salad. Pleazeeeeeee buat sedap sedap coz I'm Hungry. Pleazeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

trust me gentle readers I did say that...please twice! Sebab I tau makanan kat hotel ini memang kategori tak sedap langsung! How ar to say this? I memang tak pandai menipu apa tah lagi when talk about food. Walau bagaimanapun sekali sekala I still datang untuk makan. OH ye Shah Alam tak banyak choice! - for gentle readers out there for ala carte menu (talk about kopi house, hotel)  go for Carlton Shah Alam much better!

Bact to my salad tadi.  Hmmmm I dah agak memang kurenggg sedap! what to do? telan saja dah lapar! before that Meg dah tapau KFC hehehehehe.


Oh yes thats my mug of coffee! I cant live without it now! Tak lah acah mak enon! I only minum kopi kalau pergi makan luar.  kat rumah I tak minum pun. Takde stock kopi at home! Malam tu nak layan Pretty Woman Julia Robert and Richard Gere so Kopi buat mata I membesar kakakakakakakakak


Breakfast:  Lontong yang takde garam! Tawar! D - for this lontong.



Breakfast:  Ommelete ? Nope Telur dadar! hmmm D -



Breakfast:  Meehun Sup C -



Porcelain Doll:  MOmmy ? Let's go home. (kebosanan la tu)

Me:  Okey!



Gambar di atas adalah gambar hiasan Porcelain Doll sekarang berusia 2 tahun 4 bulan :D but ayat di atas adalah yang benar belaka.  xoxo Ms Jade!

No comments: